19 juli 2007

MP3- afspiller og Last.fm

2 måneder senere er jeg så hjemme fra ferie. Og andres ferie - og anden travlhed - og klar til at komme videre med de 23 ting. Og det er jo så musikken, som ikke har min store interesse. Fint nok, der er et par kunstnere jeg kan lide og noget musik, jeg kan finde på at sætte på cd-afspilleren derhjemme. Men når jeg er alene hjemme foretrækker jeg oftest at slukke for cd-en og bare nyde stilheden. Det kan nemlig ikke lade sig gøre når min mand også er til stede, da der konstant skal være musik på. Om det så er Grace Jones, de nyeste Broadway-musicals, salsa, eller noget helt 4 er ikke til at vide! ;-)

Jeg satte mig først til at afprøve min (den er forlængst overgået til min bedre halvdel) mp3-afspiller. Og ja, den er sikkert smart nok, hvis man vil høre musik alle mulige steder. Jeg vil dog protestere mod at den bliver brugt når man cykler på offentlig vej!
Jeg fandt ud af at bladre i musikken, og næsten også at lægge radiostationerne ind. Og på trods af en - som sædvanlig - misvisende brugsanvisning, lykkedes det også at få lyd ud af den. Så nu er den leveret tilbage til min mand!

Så gjaldt det Last FM, som jeg heller ikke vil få et forhold til. Jeg lytter nemlig heller ikke til musik på computerne på mit arbejde. Og som jeg ser det, er det først rigtigt brugbart, hvis man bruger sin computer til musikafspilning.
Jeg søgte på mine 2 absolutte favoritter - og fik begge gange at vide, at der ikke var nok content. Og det må jeg så leve med. Så fandt jeg frem til et tag jeg kunne tilføje - og det er jeg så igang med. Jeg har ihvertfald fundet en kode, som kan kopieres :

(Der er 40 linier, som ikke godkendes på grund af html.)

Og nej, jeg fatter ikke hvor den skal kopieres til.

Men skidt med det. Jeg har "leget" i endnu en web 2.0 ting - og oprettet endnu en død profil!

Ingen kommentarer: