06 august 2008

MySpace og Facebook

Laaang tid er gået og deriblandt et enkelt jobskift. Men min nye arbejdsplads har også været igang med 23 ting - og da der ikke helt er sammenfald vil jeg lige nævne mine erfaringer med MySpace og Facebook.
MySpace er jeg ikke blevet forfalden til - og tror heller ikke jeg bliver det! Jeg har ikke vænnet mig til brugerfladen og har ikke den storre ide om hvorfor jeg skal have min egen plads.
Det samme kan siges om Facebook - Men der har jeg dog fået kontakt til op til flere personer fra min fortid - og det udvikler sig forhåbentlig til kontakt også i den virkelige verden. Det har det i hvertfald for en enkelt.
Men jeg har stadig svært ved at se hvad det lige er jeg ellers skal "flashe" om mig selv på disse sider. Ja nogle bruger det til reklamevindue for egne hjemmesider etc. , men jeg har stadig svært ved at se hvorfor min - eller bibliotekernes - ressourcer skal lægges her.
Ja, det er populært, men.... er det så vigtigt at en person vil ændre navn til Facebook, hvis 500.000 melder sig ind i "hans" gruppe ?
Og så skal jeg sikkert lære noget om netetikette - For er det uforskammet at afvise en person som ven, når man aldrig har mødt ham - og hvis det nu er en tidligere kollega, som man ALDRIG har haft noget at gøre med?
Og hvornår kan man tillade sig at sige nej til at modtage diverse blomster og gaver, som alligevel ikke siger mig noget ? Dertil skal det siges, at jeg selvfølgelig kan finde på at sige nej tak til øl og lignende, når de bliver tilbudt at såvel kendte og ukendte personer på byens barer! ;-)

Men I er da velkomne til at kigge ind på profilerne - De er der endnu - med billede

Ingen kommentarer: