06 august 2007

Technorati

Technorati
Så har jeg oprettet endnu en konto ude i det store endeløse cyperspace. Og som sædvanligt er det min arbejdsmail, der må lægge navn til - Det er spændende hvornår en af kontoerne bliver hacket!
Jeg oplver technorati som et sted, der kan tage mindst lige så lang tid at som at abonnere på andre rss. Se tidligere indlæg!
Det er muligt at man også kan finde nyttige ting diverse blogs, men mine søgninger gav ikke meget andet end en viden om at en bekendt lavede nogle indlæg for 13 dage siden - og det har intet med biblioteksvæsenet at gøre.
Nu kommer jeg så til en pointe, som måske mere høre til senere i dette forløb - jeg har jo set opgaven til det sidste forløb. Er web2.0 beregnet til dem, som er interesseret i de berømte 15 minutters berømmelse? Når man ikke er interesseret i at være kendt, virker mange af mulighederne som spild af tid. Jeg kan kun beklage at jeg ikke kan svinge mig op til vilde roser - men jeg foretrækker at være ærlig.

Derfor har jeg heller ingen ambitioner om at "claime min blog" - dertil synes jeg ærlig talt at det er for betydningsløst. Ligesom der er materialer, jeg ville vælge fra i det fysiske bibliotek, hvis jeg havde nogen indflydelse på det!

Ingen kommentarer: