17 august 2007

Afslutning - evaluering?

Så er jeg kommet igennem de 23 ting - eller i hvert fald det meste. At jeg størstedelen af tiden har været uger - for ikke at sige måneder bagud - kommer ikke som den store overraskelse. Men jeg kom igennem. Og det skal fejres med en opsummering. Og jeg har valgt at tage udgangspunkt i spørgsmålene.

-Hvilken eller hvilke opgaver synes du bedst om?

Det er ganske sjovt at blogge - men jeg har ingen ambitioner om at lave egen blog. Ligesom mange af de øvrige opgaver/tjenester handler det mest om at få de berømte 15 minutters berømmelse. Og det er mit liv for vigtigt til. Jeg gider ikke "flashe" mig selv!
"Library Thing" kunne være sjov - hvis jeg havde 28 timer i døgnet.
Jeg kan bruge RSS -feeds.

-Hvordan passede øvelserne ind i et mål om at blive bedre til at lære - lære at lære?

Jeg tror ikke jeg er blevet bedre til at lære.
For at lære noget kræver det motivation. Og jeg er ikke motiveret til at lære noget, jeg ikke kan bruge til noget.
Jeg har generelt været irriteret og hæmmet af at vi hele tiden har skulle "lege". Som jeg skrev i et tidligere indlæg, så er leg noget der er sjovt. Og jeg synes ikke det er sjovt at oprette 20 forskellige konti i cyberspace!
Havde vi derimod skulle prøve 23 forskellige boldspil, så havde min entutiasme været større.
Men det ville måske ikke være leg for andre ?
Så nej, dette er ikke en optimal måde at lære på - for mig.
Jeg har alt for tit været frustreret over ting, jeg ikke kunne finde ud af eller forstå. - Eller fatte hvorfor vi skulle lave. Og da jeg generelt ikke kan lide at bede om hjælp, så er der sikkert en del jeg enten kunne have lært - eller lært meget lettere ved en anden læringsmetode.

-Er der noget specielt der har overrasket dig - enten i anvendelse eller din egen tilgang til det?

Jeg er overrasket over, at jeg gennemførte!

-Er der noget i forløbet du synes kunne have været anderledes?
Opgaverne kunne have været i en anden rækkefølge - og der burde fra start være gjort opmærksom på alle de forskellige identiteter vi kunne forvente at skulle oprette i cyberspace.

Og så en kommentar om tidsforbruget.
For det har været stort. Jeg tror at jeg har brugt et sted mellem 1 og 4 timer pr. ting - også dem, som af en eller anden grund ikke rigtig kunne lade sig gøre. Er det en fornuftig brug af min arbejdstid?
Jeg kan se at rigtig mange andre ikke er kommet så langt i forløbet. Det bør også regnes med i evalueringen af forløbet. Skyldes det manglende tid? At det ikke føles vedkommende?
Eller at vi bare er nogle, som ikke har tid og vilje til at arbejde med 23 ting, når vi holder fri?

-Ville du deltage igen , hvis et lignende forløb ville blive tilbudt?

Jeg regner da med at fortsætte, så længe jeg er et sted, hvor det forventes af de ansatte.

1 kommentar:

Bente Jensen sagde ...

Til lykke med at du trods alt nåede igennem og tak for din konstruktive kritik. Tiden er jo det vi har hørt mest om og ja det kommer med i evalueringen. En anden ting du har helt ret i at vi skulle have været mere opmærksomme på og gjort mere ud at hjælpe med, er det med at oprette sig så mange steder. Opgaverne i en anden rækkefølge? Også der har du fat i noget, rækkefølgen kunne have været bedre.
Tak alligevel fordi du har været med