06 august 2007

del.icio.us

Del.icio.us
Så er jeg nået til uge 8 i de 23 ting og dermed endnu en sjov ting ifølge beskrivelsen. Personligt har jeg det sådan at når noget i en præsentation bliver præsenteret som sjovt, så er det oftest anstrengt. Hvorfor skal man absolut gøre opmærksom på at noget er sjovt, når det er en arbejdsopgave?
Nogle finder billeder sjove andre kan bedre lide kartotekskort. Og hvis jeg sendte en mail ud til alle i biblioteksvæsenet om at det er smaddersjovt at kontrollere at samtlige dvder og videoer i Københavns Biblioteker har den korrekte aldersangivelse i katalogen, så ville folk ryste på hovedet. Men det er sjovt at få ting til at være korrekte! ;-)
På samme vis, når nogle tuder mig hovedet fuld om hvor mageløst eller vidunderligt et eller andet er, så spørger jeg mig selv, hvorfor han/hun behøver at skamrose det - hvad er der galt med produktet/byen whatever.

Og dermed over til del.icio.us hvor jeg har oprettet en konto og udvalgt mig ca. 10 websider, som jeg besøger igen og igen - i henholdsvis privat og faglig sammenhæng.
Jeg tror nu ikke der er nogen, der kan have brug for mine bogmærker, da de er meget personlige og netop til mit brug. Hvorfor skulle det være interessant at jeg har KBUs (Københavns Boldspils Union) liggende? Eller Spørg Olivia?
Jeg kan gå ind i andres valg, ja - og jeg landede også på Østerbro Biblioteks konto. Og det fik mig til endnu en gang at overveje om man skal satse på færre redigerede poster eller bare så mange poster som overhovedet muligt.

Ingen kommentarer: